May 20

Geçenlerde bahsetmiştim eşimin Aysel halası Yalvaç’tan geldi diye. İstanbul’da sırayla yeğenlerine,kardeşlerine gidiyor. Dün sabah kahvaltıya da oğlu,gelini,torunu ve kayınvalidemlerle bize geldi.

Menüyü yazmaya gerek duymamıştım önce. Sonra düşündüm,belki kahvaltıya misafiri gelecek olanlara fikir verir diye yazıyorum.

Bu arada en çok beğenilenler kolay su böreği ve tiramisu oldu.

Menü:

  • Kolay su böreği
  • Peynirli,tuzlu kek
  • Tiramisu (bir kahvaltı sofrasına öylesine koymuştum,çok sevilince bu kahvaltıya da yaptım)
  • Mantar Kurabiye (yarım ölçü yaptım 10 koca mantarım oldu)
  • Beyaz peynir
  • Kaşar peyniri
  • Salam
  • Domates
  • Salatalık
  • Siyah zeytin
  • Sucuklu Yumurta
  • Patates ve biber kızartması
  • Yoğurt
  • Çilek reçeli
  • Süzme bal
  • Rus salatası (ne zamandır kullanılmayı bekleyen artık açın beni diye bağıran bir kavanoz garnitürün eseri)
  • Taze sıkılmış portakal suyu (eşimin hünerli ellerinden çıkma:))
  • ve olmazsa olmaz ekmekle çay
  • Birde tüm yorgunluğa rağmen misafire sunulan güleryüz,tatlı dil :)

Bugünlükte bu kadar..

Sevgili Nuray az önce yorumunda “kahvaltı şenliği”ne katılmamı istemiş. Ben de sevgili Özleme  kolay gelsin diyor ve soframla şenliğe katılıyorum.



Misafire Hazırlanan Kahvaltı Sofrası-Kahvaltı Şenliği yazısına  ”23 Yorum Yapılmış “

  1. akasyakokusu-nuray ne demiş:

    Tuba’cım canım sofra pek şık..valla kahvaltı şenliği etkinliğine katıldın sandımdı..baktım öyle bir yazın yok..bir arkadaş ayy hatırlayamadım kahvaltı şenliği etkinliği yapıyor..ona katılsana güzelim bu harika sofrayla bak belkim bannerini görürsün arkadaşlarda..hayy aklıma gelmedi kimdeydi..dur ben bir tur atayım geleyim.http://mutfaktayimm.blogspot.com/ buldum canım burda..sevgili özlemde..böyle güzel bir sofrayla mutlaka katılmasın..
    kolay gelsin sevgiler kocaman.

  2. betül ne demiş:

    Tuğbacım,
    Ne güzel bir cumartesi günü geçirmişsiniz, benim çocukluğumda, gülhane parkı, hayvanat bahçesi idi, ve o zamanlar, İstanbul’da, şimdiki kadar çok gezecek yer seçeneği yoktu, o yüzden biz sık sık giderdik.
    Kahvaltı sofran nefis görünüyor, eminim bu sofranın resmini her gören, ağırladığın misafirlerinden biri olmak istemiştir, aynı benim gibi :) Ellerine sağlık canım.
    Bloğumu taşıma nedenimi belki merak etmişsindir diye yazıyorum, yakın çevrem tarafından çok fazla bilinmeye başladı, özellikle dün oğlum bir arkadaşının doğum günü kutlamasında iken, artık nereden konu açılmışsa, bloğumdan bahsetmesi ve istemeleri üzerine orada bulunan annelere, adresimi vermesi nedeni ile iyice rahatsızlık duydum, bazı yazılarda özellere girmiş olmam nedeni ile de böyle bir şey yapmak durumunda kaldım. Sevgilerimle..

  3. esra ne demiş:

    aman allahım bu nasıl bir kahvaltı. maşallah tuba 41 kere maşallah. bebkle böle bi sofra helal sana.

  4. zuhal ne demiş:

    canım sofra çok şık harıka herşeyy elıne saglık. ceylinden vakıt bulup bu kadar şeyı ne zaman hazırladın canım sen? hoşçakall sevgiyle kal

  5. sevval ne demiş:

    merhaba,
    iste benim favorilerimdir kahvalti sofralari ellerine saglik duzen guzel sofra guzel emegine saglik eminimdirki esiyin tarafi seninle ovunuyorlardir gelinimiz pek hunerli diye ha bu arada resimde gozume carpti bak bize mamalari yapipta kendinde kilo alma orda sandalyenin arkasinda hometrainere gordum hahaha:)))
    sevgilerimle sevval

  6. disalce ne demiş:

    tuğbacım nefis bir sofra olmuş…harika..en sevdiğim öğündür..ama bu kahvaltılıktan çıkmış…ne ararsan var…

    ellerine sağlık….ben hem sofrayı hemde tatlı dili alabilirmiyim…öpüyorum seni….senin zaten dilin tatlıdır….

  7. Hicran ne demiş:

    Tugbacim sofraya diycek kelime bulamiyorum ben esra gibi nazar degmemesi icin sadece masallah diycem:) Bizim evde hem tamir hemde haftaya sinavlarim oldugu icin bugunlerde gec yorum birakicam sanirim. Birde Tiramisu ben hic yapmadim sadece yemistim. Kendimde denemek istiyorum ama labne peyniri tam ne onu bilemiyorum( burda benim komsu sevvalde yardim edebilir ayni ulkedeyiz belki bilir ismini:)birde hazir kek kullanmiycam ben kendim yapicam normal yas pasta pandispanyasi yapsam olur sanirim(yumurta, seker, un, kabartma tozu, vanilya)kakao da keke sart sanirim. Yardimci olursan sevinirim. Sevgiler

  8. Hicran ne demiş:

    Bu arada Sevval gozundende bisey kacmiyor ha hometraineri bile gorunya helal sana:):))

  9. hülya'da buluşalım ne demiş:

    slm.betül’ün blogundan geldim buraya ve geldiğime acaip memnun oldum :) bu ne güsel bir kahvaltı sofrasıdır bu nasıl bir şenliktir … elinize sağlık. ayrıca bu sofrayı bence güzel yapan yazdığınız menüdeki son madde, ben eminim… sevgilerimle…

  10. funda ne demiş:

    tuğbacığım ya sen harikasın bu ne güzel bir sofra.ellerine kollarına sağlık.öptümseni ve bebişini..

  11. fehime ne demiş:

    merhaba canım harika bir kahvaltı sofrası olmuş ellerine sağlık maşallah ne yapmışsın öyle yok yok hani yani aysel ablan çok şanslıymış altın öğününde afiyet olsun iyi geceler

  12. sevval ne demiş:

    merhaba,
    ay hicran bir guldumki sorma napiyim ellimde deyil iste her seyi cok incelerim aklimdada tutarim kim nerde ne dedi ne yazdi kimin dugununde ne yedim ne takildi ne kiyafetler giyinildi arkadasim bak bana ne sordu bir gun aradan o kadar zaman gecmiski kiz sevval sende vardin diye kizinin dis bulgurunda falanca ne getirdiydi diye ay kiz bana ne soruyun dediydim bunu tutsa tutsa sevval aklinda tutar diye sordum der aman bir guldumki:))))….
    hoscakal sevval

  13. sevval ne demiş:

    hicrancim bak yaziyorum bana cevap hakki dogmus:))) labne peyniri baya bildimiz su surme peyniri yani witte roomkaas of smeerkaas ALDIveya LIDL
    ok hicrancim ha bu arada hicrancim bak http://www.topraktencere.com gir orda tiramisu icin tarif var pandispanyasi ben ordan aldim yapmistim cok onceleri nefis olmustu ha bu arada bana ya buna hic smeerkaas konulurmu deme nefis oluyor hadi hoscakal egerki sana yardimci olabildiysem ne mutlu bana sevgilerimle sevval

  14. HülyArda ne demiş:

    süper bir kahvaltı sofrası, bu masa da kahvaltı yapan misafir heralde gün aşırı sana gelmek isteyecektir. yani ben olsam öyle yapardım. ellerine sağlık. bi gün de bizi davet etsen hani diyorum : ))))

    sevgiler..

  15. tugba ne demiş:

    Arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkürler.
    Hicrancım,
    Kakaolu Pandispanya-(Ümit Usta Tarifi)
    -3 yumurta
    -3 türk kahve fincanı toz şeker
    -3 türk kahve fincanı un
    -1 pkt kabartma tozu
    -1 pkt vanilya
    -1 çorba kaşığı kakao
    Önce yumurta ve şekeri köpürtene kadar çırp,diğer malzemeleri ekleyip tahta kaşıkla karıştır ve orta boy yuvarlak bir tepsiye yağlayıp dök.
    Orta ısıda önceden ısınmışfırında pişir.Yaklaşık 170 derece yani.
    Kolay gelsin canım.
    Sevvalcim labne peynirini söylemiş zaten.Labne=krema peyniri

  16. sadiye ne demiş:

    canım ellerine sağlık gerçekten harika bir sofra olmuş. Allah bereketi evinden eksik etmez inşallah. Mİsafir geldimi zaten rızkını cebinde getirirmiş. MAşallah. Çok güzel sevgiler

  17. tijen ne demiş:

    Misafirlerin yorumlarını duyuyor gibiyim. Çığlık çığlığa olunmaz mı?

  18. Hicran ne demiş:

    Cok tesekkur ederim Tugba ve Sevval cok yardimci oldunuz. Cumartesi yapicam.Sevvalcim senin hakkini nasil odiycem ben:)) Sevgiler

  19. aysegulmutfakta ne demiş:

    selam tuğbişimmm eline sağlık ne güzel bir sofra sofra görüntüsüne hiç dayanamıyorum :) çok keyifli görünüyor ;)
    öpüyorum canımmm

  20. rukiye ne demiş:

    guzel ama ben iki dilim ekmekle doymam :)

  21. Bengi ne demiş:

    Ellerine saglik arkadasim, emek vererek sofrayi hazirlamissin, sofra hazirlanmasi ve yiyecegin sunumu kolay degil elbetteki her sey gibi o da teknik bilgi istiyor, kimi bu bilgiyi yapa yapa kazaniyo kimi yapanlardan okuya okuya.. bu tur siteleri okumayi ve isime yarayanlari uygulamayi seviyorum. benim yorumum birazz gec gelenlerden ama sanirim seni de mutlu edeceklerden olur.

    Devamina..

  22. nur ne demiş:

    çatal ve bıçaklar yanlış dizilmiş

  23. esin ne demiş:

    hiçççççççççççççççççççççççççççç güzellllllllllllllllllllllllllllllllllllll olmamıss aa kahvalltıd kekmı yanır pastamı yenırr
    aaa
    sabah sabah tobe tobe

Yorum Yazın